vær med

Arrange-menter

Aarhus Efterskole er et levende hus, og man er altid velkommen forbi. Enten for at se skolen, hvis du overvejer at blive elev her, eller til et af vores mange åbne arrangementer.

Aarhus Efterskole blev grundlagt som en højskole. Vi holder af filosofiske, kunstneriske og kreative inputs, fællessang og værdien af at være til stede sammen.

Vi vil være et åbent kulturhus for hele Aarhus og omegn, og alle er velkomne, når vi holder foredrag og sangaftener.

Cirka fire gange om året sender vi et nyhedsbrev ud om kommende åbne arrangementer. Tilmeld dig nyhedsbrevet her.

Overvejer du at blive elev på skolen, kan du altid komme forbi på besøg og høre mere om os. Se mere om vores infomøder herunder.

Hver måned

Infomøder – kig forbi!

Alle nysgerrige er velkomne på Aarhus Efterskole til vores månedlige infomøder. Her kan I møde skolens lærere, høre mere om hverdag, værdier og pædagogik, og vores nuværende elevhold er klar til at vise rundt og fortælle.

Se datoer for infomøder og tilmeld jer her

Lørdag den 9. marts kl. 11-16

Elevtræf for årgang 2022/23

AAE årgang 2022/23 inviteres til en sjov efterskoledag tilbage på efterskolen sammen med det nuværende elevhold. Vi begynder med brunch i familier – sidste år og i år sammen – hvorefter der er forskelige workshops, inden vi slutter med fællessang i foredragssalen.

Skolens elevforeningen arrangerer dagen, og målet er, at AAE-elever kommer til at kende hinanden og har det sjovt sammen på tværs af årgange.

Pris: 50 kr.

Tilmelding kommer på Elevforeningens facebook-side i løbet af januar.

Onsdag den 3. april kl. 19-21

Sangaften på Aarhus Efterskole

Vi fejrer påske og foråret, der er på vej, til sangaften i foredragssalen på Aarhus Efterskole.

Aftenen ledes af forstander Rasmus Bro Henriksen, og vores musiklærer og pianist Jacob Grundkær sidder klar bag flygelet. Undervejs vil der være kaffe og kage.

Arrangementet er gratis, og alle er velkomne, men tilmelding nødvendig her.

Lørdag den 13. april kl. 10.30-16

Årsfest for Aarhus Efterskole

Det er ikke let at sætte lykken på formel, og alligevel mærker vi det straks, når den rammer. Når vi mærker verden på en særlig måde, når det uventede går op, eller vi fornemmer at være i resonans med et andet menneske.

Aarhus Efterskole inviterer til årsfest under overskriften “Nærmest lykkelig” – en rigtig efterskoledag fuld af sang, samtale og kreativitet. Vi begynder samlet med sangtime og kor, hvorefter alle elever er klar med musik, forestilling, kunst, film, bål, leg og bold rundt på hele skolen. Undervejs serverer køkkenet lækker frokostbuffet inde og ude, inden vi runder dagen af med fælles koncert med Steffen Brandt og Anne Hjort.

Se det fulde program for dagen her.

Kl. 13.30 afholdes generalforsamling for Aarhus Efterskole. Se dagsorden og indkomne forslag her.

Tilmelding til årsfesten.