9. klasse

Her handler det om at forstå verden og være nysgerrig. Vi forbereder dig grundigt til Folkeskolens Afgangsprøve. Men det vigtigste for os er, at du udvikler dig gennem læring.

9. klasse på Aarhus Efterskole er læring og dannelse på højt niveau. Vi underviser i dansk, engelsk, tysk, matematik og idræt – fag som du vil kende i forvejen.

Oven i det har du undervisning i kultur- og naturfag, hvor vi burger omgivelserne godt. Du laver også projekter sammen med dine klassekammerater, som du fremlægger for resten af klassen.

Det er vigtigt for os, at alle føler sig trygge og set i undervisningen. Sådan lærer man bedst.

Kultur- og naturfag

I kulturfag undersøger vi, hvordan vi som mennesker fortæller vores historie.

Det gør vi både i klasselokalet, og når vi besøger kirker og andre religiøse bygninger, Moesgaard Museum, Aarhus Rådhus og mange andre interessante steder.

Faget kombinerer samfundsfag, historie og kristendom, og gennem undervisningen vil du opdage både ligheder og vigtige forskelle mellem de tre discipliner.

I naturfag kombinerer vi biologi, fysik og kemi, når vi undersøger verden. Det sker både med vilde eksperimenter i skolens sciencelokale og når vi går på opdagelse i den virkelige verden med skov og strand uden for skolen.

NB: Vi tilbyder ikke undervisning og afgangsprøve i fransk i 9. klasse.