film

Film efterskole

Her arbejder vi med samme udstyr og indstilling som de professionelle. Vi laver vores filmproduktioner på produktionshold som i den virkelige filmbranche. Vil du lave film? Så er det her.

På hovedfaget Film bliver du undervist i den teknik og de virkemidler, man bruger til at skabe film. Det handler både om at kunne opbygge den gode historie og bruge udstyret rigtigt.

I løbet af året kommer vi igennem forskellige genrer som reklamefilm, dokumentar og kortfilm, som vi laver i samarbejde med hovedfaget Scene.

Hovedfaget Film er seriøst arbejde i en sjov atmosfære. Vil du være med?

film-aarhus-efterskole-6

Fakta om filmproduktion

Vi arbejder i udgangspunktet i to produktionshold, som hver styrer lyd, lys, kamera, instruktion og klippearbejde.

Vores værktøjskasse er kameraet Canon C100 mk2, Premiere Pro, After Effects og Audition.

Vi arbejder med lyssætning, lydoptagelse og -mixing, dubbing samt green screen.

Vi bruger flittigt Aarhus – både som location, på besøg på filmset i Aarhus Filmby og på ture til byens biografer for at se premierefilm sammen.

Sidefag

Få endnu mere film – eller prøv noget nyt. Se alle vores halvårlige sidefag her.

film-aarhus-efterskole-3
film-aarhus-efterskole-5