fodbold

Fodbold efterskole

For dig, der elsker fodbold – for det gør vi. Fokus er på fællesskab og teamsamarbejde. Det er nemlig det, der gør, at vi udvikler os – og vinder vores kampe.

En god fodboldspiller er teamplayer. Derfor spiller vi sammen på tværs af niveauer og erfaring for at udvikle et fodboldfællesskab, der virkelig kan noget.

Vi træner naturligvis også individuelt med fokus på den taktiske, tekniske og fysiske udvikling af den enkelte spiller.

Vi træner på vores egne baner og i vores egen hal. I løbet af skoleåret prøver vi også streetfodbold, andre boldspild, holder FIFA-turnering og ser fodboldkampe på stadion.

Vi møder selvfølgelig andre skolers hold til kampe – og får opbakning af en dedikeret Aarhus Efterskole-fanskare.

fodbold-aarhus-efterskole-7

Spillerintelligens og styrketræning

På hovedfaget fodbold kommer vi hele vejen rundt om spillet.

At kunne bruge bolden godt er meget mere end blot at løbe og sparke.

Derfor inddrager vi mentaltræning, styrketræning, koordination og begreber som spillerintelligens og personlige fodboldfærdigheder.

I samarbejde med DBU afholder vi i begyndelsen af året dommerkursus med eksamen, så du bliver certificeret DBU-dommer og vil kunne dømme kampe.

Alt sammen for at udvikle dig som spiller og skabe det stærkest mulige hold.

fodbold-aarhus-efterskole-4

Kampe og turneringer

Som hold bliver man først rigtig afprøvet, når man møder andre til kamp.

I løbet af året deltager skolen i regionsstævner for efterskoler (både udendørs og indendørs). Vi stiller altid med drengehold, men stiller ikke med pigehold.

Træningen ligger eftermiddag, aften og weekend.

Du vil også komme til at spille træningskampe mod andre efterskolehold.

Skolens idrætsfaciliteter er altid åbne til brug i fritiden – og der er som regel altid gang i hallen om aftenen!

fodbold-aarhus-efterskole-3

Samarbejde med IF Lyseng

Aarhus Efterskole samarbejder med IF Lyseng, der ligger i Højbjerg i cykelafstand fra skolen.

IF Lyseng har Danmarks største fodboldafdeling med gode træningsfaciliteter og hold på alle niveauer.

Hovedfaget fodbold træner på IF Lysengs kunstbaner i vinterhalvåret.

Som elev på Aarhus Efterskole kan du blive medlem af IF Lyseng og træne med et hold i fritiden og spille kampe i weekenden. Med et efterskolemedlemsskab af IF Lyseng er det muligt at beholde dit DBU-certifikat i din hjemklub, hvis du ønsker det.

Sidefag

Få endnu mere fodbold – eller prøv noget nyt. Se alle vores halvårlige sidefag her.

fodbold-aarhus-efterskole-8
fodbold-aarhus-efterskole-6