dans

Dans linjefag

På Danselinjen arbejder vi med forskellige genrer, teknik, træning og kropsbevidsthed. Du lærer at lave en koreografi og være på – i fællesskab med andre.

Danselinjen er for dig, der har lyst til at optræde. Her er udfordringer for både de erfarne og for dem, der ikke har været med i sceneproduktioner før.

Vi besøger de profesionelle dansescener i Aarhus og bruger byens rum til f.eks. at lave flashmobs.

Vi arbejder med mange forskellige danseteknikker for at skabe forestillinger af høj kvalitet.

I løbet af året får vi besøg af dygtige gæstelærere, som giver et spændende indblik i den profesionelle danseverden.

“Dans er sjælens skjulte sprog.”

Martha Graham

Fakta om dans

Vi har danseundervisning 4 timer hver uge i skolens dansesal.

Her arbejder vi med forskellige dansegenrer, danseteknik, kropsbevidsthed og kropstræning. På den måde bliver  du en fysisk stærkere og dygtigere danser.

Du vil lære, hvordan man laver en koreografi og producerer en forestilling.

I kropsarbejdet vil vi komme ind på begrebet sundhed, hvor du vil få et kursus i idrætsmassage og prøve et saltkurbad.

Vi har danseundervisning 4 timer hver uge i skolens dansesal.

Vi arbejder med forskellige dansegenrer, danseteknik, kropsbevidsthed og kropstræning. På den måde bliver  du en fysisk stærkere og dygtigere danser.

Du vil lære, hvordan man laver en koreografi og producerer en forestilling.

Forestillinger

Danselinjen er en vigtig del af skolens store forestillinger.

Allerede i september optræder vi første gang, når skolen holder sensommerfestival.

Til årets store musical i november er dans en central del af udtrykket, og du vil være med til at udvikle scener og koreografi.

I februar tager vi på turne med musik- og teaterlinjen.

Til skolens årsfest i foråret viser vi forestilling med skolens teaterlinje samt selvstændig koreografi.

Når vi går sammen på skolen og laver musikvideo, er dans et stærkt visuelt udtryk. Se vores flotte videoer fra de seneste år her.

Danselinjen er en vigtig del af skolens store forestillinger.

I februar tager vi på turne med musik- og teaterlinjen.