op til dig

Valgfag på Aarhus Efterskole

Et valgfag er et lille linjefag. På Aarhus Efterskole kan du sammensætte dine fag, så du enten går i dybden med ét område eller prøver mange forskellige ting. Valget er dit.

På Aarhus Efterskole kører vi hvert år tre valgfagsperioder. Du kan vælge at kombinere fodbold med mere fodbold eller kombinere musik med at slagte en ko. Du kan vælge mere dans til dit danselinjefag – eller hvad med at kombinere fotolinjen med mountainbike?

Du vælger først valgfagene, når du er på skolen. Så kan du se, hvad du har lyst til – og i hvilken retning tingene udvikler sig for dig.

Hvis der er særlige ønsker fra eleverne til et fag, finder vi en underviser til det. Det betyder, at du kan have indflydelse på, hvilke valgfag der skal være.

Valgfagene kan skifte lidt fra år til år. Listen herunder er eksempel på valgfag gennem skoleåret 2019/20.

Kontakt os gerne, hvis du er i tvivl eller har spørgsmål.

Valgfagene kan skifte lidt fra år til år.

Kontakt os gerne, hvis du er i tvivl eller har spørgsmål.

“Vi er vores valg.”
Jean-Paul Sartre